14 سال وفقط دو پنالتی سهم استقلال
 
اختصاصی استقلالی - داربی های استقلال و پرسپولیس همیشه و همواره حاشیه ها و هیجان خاص خود را داشته که روی قضاوت و داوری این بازی ها بی تاثیر نبوده. هدف این متن اتهام زدن به داوران نیست اما نکته تامل برانگیزی راجع به بازی های استقلال در داربی را مطرح میکند. 

از مرداد ماه ۱۳۷۴ تا دی ماه ۱۳۸۰ یعنی به مدت شش سال استقلال صاحب پنالتی در داربی نشد. همچنین از دی ماه ۱۳۸۰ تا آذر ماه ۱۳۹۰ و سپس از آذر ماه ۱۳۹۰ تا کنون یعنی به مدت ۱۰ سال و سپس ۴ سال استقلال فقط ۲ بار صاحب ضربه پنالتی شد که اگر دهه هفتاد را هم حساب کنیم میشود ۲۰ سال و ۳ پنالتی ! 

اگر تا قبل از دهه هشتاد را حساب نکنیم و فقط نگاهی به چندین داربی که از سال ۱۳۸۰ تا به امروز (۱۳۹۴) انجام شده بیندازیم به نکته ای شگفت انگیز میرسیم 

دربی ۵۶ - ۱۳ بهمن ۱۳۸۲ 
استقلال ۱-۱ پرسپولیس 
در نیمه اول خطای حسن خان محمدی روی علیرضا نیکبخت واحدی بازیکن استقلال به اعتقاد کارشناسان پنالتی بود که داور به راحتی از آن گذشت 

دربی ۵۸ - ۷ اسفند ۱۳۸۳ 
استقلال ۳-۲ پرسپولیس 
در اوایل نیمه دوم برخوردی درون محوطه جریمه پرسپولیس رخ میدهد که ایوانوف داور وقت به آن بی اعتنایی میکند. در آن بازی استقلال علیرغم ناداوریها فاتح میدان شد. 

دربی ۶۰- ۱۹ اسفند ۱۳۸۴ 
استقلال ۰-۰ پرسپولیس 
در اواخر نیمه اول حرکت انفجاری اصغر طالب نسب در محوطه جریمه پرسپولیس با سرنگونی طالب نسب توسط بازیکن پرسپولیس همراه بود. که داور بی اعتنا از آن گذشت. آقای فنایی در شبکه جام جم اعتقاد به خطای پنالتی داشت و البته داور مسابقه بعد از ۲ روز از فدراسیون به خاطر نگرفتن پنالتی استقلال معذرت خواست که آن معذرت خواهی دردی را دوا نکرد! 

دربی ۶۳ - ۲۲ آبان ۱۳۸۶ 
استقلال ۱-۱ پرسپولیس 
استقلال میتوانست صاحب یک ضربه پنالتی باشد اما نشد تا ناصر خان علاوه بر بدشانسی با اشتباهات داوری دست و پنجه نرم کند. 

دربی ۶۵ - ۱۲مهر ۱۳۷۸ 
استقلال ۱-۱ پرسپولیس 
در این بازی هم استقلال و هم پرسپولیس میتوانستند صاحب ضربه پنالتی باشند که داور کویتی از خطا بر روی کریم باقری و آرش برهانی چشم پوشی کرد. 

دربی ۶۹ - ۲۳ مهر ماه ۱۳۸۹ 
استقلال ۱-۰ پرسپولیس 
در این دربی چون داور یک گل پرسپولیس را مردود اعلام کرد و تا مدتها رسانه ها روی آن مانور میدادند کمتر کسی صحنه برخورد شیث رضایی و میلاد میداوودی در دقیقه ۴۳ بازی را بازیبینی میکرد که به اعتقاد برخی میتوانست پنالتی باشد. 

دربی ۷۱ - ۲۵ شهریور ۱۳۹۰ 
استقلال ۲-۰ پرسپولیس 
خطای آشکار بازیکن پرسپولیس بر روی جاسم کرار با بی اعتنایی داور همراه بود و علاوه بر آن نورمحمدی بازیکن پرسپولیس اخراج نشد. 

دربی ۷۲ ( مینی دربی ) - ۱۶ آبان ۱۳۹۰ 
استقلال ۲-۲ پرسپولیس 
در این دیدار که تیم اصلی استقلال هم نبود در واپسین دقایق شریفات درون محوطه جریمه پرسپولیس سرنگون شد که داور به راحتی از این صحنه گذشت.... 

در ۱۶ آذر ماه ۱۳۹۰ بعد از ۱۰ سال استقلال صاحب ضربه پنالتی میشود که جباری آنرا به گل تبدیل میکند. 
بعد از گذشت حدود ۴ سال یعنی در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ در دقیقه 22 مایکل اومانیا مدافع پرسپولیس با بیاحتیاطی باعث سرنگونی امید ابراهیمی درون محوطه جریمه شد که در داور در این لحظه میتوانست نقطه پنالتی را نشان دهد کاری که به آن اعتقاد نداشت. 

هدف از این متن نبش قبر گذشته یا اتهام زدن به کسی نبوده اما در جوسازی رسانه ها مخصوصاّ رسانه های رقیب کمتر کسی به چنین موضوعی پرداخته. 


نوشته شده توسط : Pooyan_Blue 


نقل و درج مطلب تنها با ذکر نام سایت استقلالی (esteghlali.com) و نام نویسنده ی مطلب مجاز است. 
مسئولیت نوشته به عهده ی نویسنده ی مطلب است و سایت استقلالی هیچ مسئولیتی در مورد این نوشته ندارد. 
تمامی حقوق مطلب برای نویسنده و سایت استقلالی محفوظ است.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 17 دی 1394برچسب:اخبار استقلال, | 22:4 | نویسنده : امیرحسین |